DIÉTÁK ÉS TÉVHITEK

Nice Body Budaörs

Diéták és tévhitek

Szinte nincs olyan ember, aki ne próbált volna ki valamilyen diétát, még ha csak titokban egy-két napra is. Mikor belekezdünk tele energiával, hogy most megváltjuk a világot, rengeteg útmutatást, tanácsot olvashatunk, hallhatunk. Mégis mennyi valóságalapja lehet, hiszen mindenki másra esküszik. Pár tévhitet kielemzünk, hogy könnyebb legyen átlátni, mi igaz és melyik tanácsot felejtsük el.

1., Este 6 óra után már ne egyél, hiszen akkor rakódik le a zsír!
A délután 6 óra sokak számára gócpont, pedig nem is kéne, hogy ennyire ijesztő legyen. Manapság az emberek nagy százaléka későn fekszik le, és még lefekvés előtt is tesz-vesz otthon, tehát nem pihen órákat az ágyban, mielőtt elaludna. Nyilvánvaló, ha mozgásszegény életmódot folytatsz, egészségtelenül étkezel, gyakorlatilag mindegy, hogy mikor eszel, hiszen tested a többlet kalóriákat zsír formájában raktározza majd el. A hangsúly a „mit és mennyit” szavakon van. Értsd ezt a minőségi táplálékbevitelre, valamint a mozgásra is. Nyugodtan ehetsz este 6 óra után, ha figyelsz arra, hogy könnyű, kalóriaszegény és egészséges ételt vigyél be a szervezetedbe.

2., Ne egyél szénhidrátot, mert az hízlal!
Az egyik legnagyobb tévhit. Nem a szénhidrát, hanem az extra kalória hizlal, tehát itt is a mértékletességet kell betartani.
A szénhidrát alapvetően fontos szervezeted működéséhez, hiszen az életfolyamatok fő energiaforrásai. Szénhidrátoknak számítanak a cukrok, gyümölcsök és a tészták is. Ha például teljes kiőrlésű tésztát választasz valamilyen zöldséges, akár paradicsomalapú feltéttel és figyelsz az adag nagyságára, nem eszel sokat belőle, akár diétád része is lehet.

3., Hagyj ki néhány étkezést és hamarabb látszik, hogy fogysz!
Ha kihagyod a főétkezések közül valamelyiket, vagy egyszerűen kevesebb alkalommal eszel, nemhogy gyorsabb lesz az eredmény, hanem sokkal könnyebben elhízol. Anyagcseréd lelassul, ráadásul, miután éhezel, egyszerre többet fogsz megenni, mint amire szükséged lenne. Jobban terheled a gyomrod és könnyebben rakódnak le a felesleges kilók, hiszen „vészfékként” reagál a tested, és a nem kiegyensúlyozott étkezés miatt raktározásba kezd.

4., Felejtsd el a zsírt!!!
Gondoljunk csak bele, ha semmilyen zsírt nem kap a szervezet, akkor hogy tudnak felszívódni a zsírban oldódó vitaminok? Testünknek szüksége van zsírokra, persze semmiképp ne essünk túlzásokba. Napraforgóolaj, vagy állati eredeti zsírok helyett használj olívaolajat, emellett ott vannak a növényi magvakból nyert olajok, illetve fontos az omega-3 zsírsav is a szervezetnek. Utóbbi fontos szerepet játszik a szív- és érrendszeri, valamint daganatos megbetegedések elkerülésében.

5., Ne foglalkozz az étkezéssel, hiszen sportolsz!
Ha fogyni szeretnél, természetesen csak az edzés kevés hozzá. Fölöslegesen kínzod magad, ha utána beülsz egy gyorsétterembe és az elégetett kalóriák többszörösét veszed magadhoz. A rendszeres mozgás mellett fontos a kiegyensúlyozott, egészséges, mértékletes táplálkozás is!

Forgó Zsanett